Site Loader

“Ik denk dat we allemaal naar ons leven hebben gekeken en hebben gezegd dat dit is waar ik wil zijn en wat ik wil doen”, zegt Steve Sichterman,

Aanhoudende tekort

Recruiters in de vrachtwagensector staan ​​voor ongekende uitdagingen met een krappe arbeidsmarkt, het aanhoudende tekort aan chauffeurs en een groeiend aantal chauffeurs die positief hebben getest op drugs of alcohol en nog niet zijn begonnen met het proces om behandeling en uiteindelijk herstel te krijgen.

Dat waren enkele van de zorgen die rekruteerders en vrachtwagenchauffeurs naar voren brachten tijdens de jaarlijkse wervings- en retentieconferentie. Leren voor de motor theorie is mogelijk online. Het was de eerste keer dat rekruteringsprofessionals specifiek samenkwamen sinds februari 2020, toen de bijeenkomst slechts enkele dagen voor de uitbraak van de COVID-19-pandemie plaatsvond. De aard van autorijden verandert, aangezien recruiters zeggen dat ze horen dat meer chauffeurs een baan willen waarin ze meer thuis zijn en regionaal rijden, in plaats van langere ritten over de weg.

 

Transport Topic

“Ik denk dat vorig jaar veel chauffeurs zagen dat ze niet naar huis konden, en toen ze eenmaal thuis waren, zagen ze de dingen die ze misten in het leven van hun families, en het maakt dat je daar naar kijkt. ”, vertelde Steve Sichterman, Vice-President Client Services van Conversion Interactive Agency, aan Transport Topics. “Ik denk dat we allemaal naar ons leven hebben gekeken en hebben gezegd dat dit is waar ik wil zijn en wat ik wil doen.” Conversion Interactive Agency, een reclamebureau gespecialiseerd in rekrutering, organiseerde het evenement in samenwerking met TT en American Trucking Associations.

Veel vrachtwagenprofessionals uitten hun bezorgdheid over het feit dat recruiters vaak concurreren met recruiters, aangezien het aantal chauffeurs beperkt blijft en er niet genoeg nieuwkomers zijn om degenen die vertrekken te vervangen.

 

Tim Norlin

Tim Norlin van Roehl Transport zegt dat rekrutering een uitdaging zal zijn voor bedrijven waarvan de chauffeurs niet elke nacht naar huis gaan. (John Sommers II voor transportonderwerpen)

“In deze markt zal het een uitdaging zijn, tenzij je een goedbetaald bedrijf bent en je chauffeurs elke dag naar huis gaan”, zegt Tim Norlin, vice-president van de werving van chauffeurs bij Roehl Transport, tegen recruiters bij een van de sessies.

 

“Er is geen zilveren kogel. We zijn allemaal korte chauffeurs en er komen niet genoeg binnen. Het enige wat we doen is elkaars chauffeurs achtervolgen met hogere centen per mijl, een grotere aanmeldingsbonus, meer betaalde vrije tijd. ”

Norlin zei dat vanwege de grotere vraag de lonen zijn gestegen van $ 1.150 per week in 2020 tot meer dan $ 1.400 per week nu. CBR theorie oefenen online is mogelijk. Op jaarbasis is dat een stijging van $ 59.800 tot meer dan $ 72.000 per jaar. Het in Marshfield, Wisconsin gevestigde Roehl staat op nummer 73 in de Transport Topics Top 100-lijst van de grootste verhuurbedrijven in Noord-Amerika.

 

Toename inschrijvingen

Norlin en Sichterman zeiden dat het aantal inschrijvingen op rijopleidingsscholen toeneemt, een ontwikkeling die grotendeels te wijten is aan de gunstige publieke perceptie van vrachtwagenchauffeurs tijdens het uitvoeren van hun werk tijdens de pandemie.

Tijdens een paneldiscussie over FMCSA’s Drug and Alcohol Clearinghouse, zei programmachef Bryan Price dat vorige maand 91.370 chauffeurs niet in aanmerking kwamen vanwege een positieve test en dat slechts 18.926 een aanvraag hebben ingediend voor herstel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

editor

Leave a Reply

Your email address will not be published.