Je zou kunnen denken dat het aan de organisator is om de show te promoten en een grote opkomst te garanderen. Ja, ze kunnen lokale kranten of media laten weten, en ze kunnen hun naam bekendmaken op websites met vermeldingen van ambachtelijke shows. Als je geluk hebt, zijn ze een gevestigde show die de reputatie heeft jaar na jaar het kopende publiek binnen te halen. Er zijn echter dingen die u kunt doen voor de voorbereiding van ambachtelijke shows. Als je bereid bent om handwerk te maken en ze te verkopen zonder betaald te worden voor je tijd, ben je dan ook niet bereid om het woord naar buiten te brengen, zodat je de kans vergroot dat iemand je creatieve schatten komt kopen?

Hand-outs gebruiken om de opkomst te vergroten

Organisatoren kunnen u flyers geven met de basisinformatie over uw aanstaande show. Als dat niet het geval is, maakt u er zelf een en probeert u voor elk exemplaar de meeste exposure te krijgen. In plaats van er een aan een enkele vriend te geven, geef je het door tijdens de volgende Meetup-bijeenkomst die je bijwoont, zodat iedereen het kan zien en opnemen in hun agenda’s. Vraag hen om het woord te verspreiden of hun vrienden te vertellen. Soms kun je de Meetup-organisator vragen om het op hun Meetup-site te plaatsen, voor nog meer bekendheid. Onthoud dat u niets verkoopt; je promoot gewoon een evenement. In plaats van een flyer aan een enkele collega te geven, kunt u deze op het prikbord van uw werkgever op het werk plaatsen zodat iedereen deze kan zien? Als u of uw gezinsleden lid zijn van een school, kerk, bedrijf, recreatiecentrum, organisatie, gezelligheidsvereniging, etc. laat iedereen meedoen en het woord naar buiten brengen. Zie het als een directer gebruik van sociale media en vraag uw kinderen, indien van toepassing, om het woord te verspreiden. Dit alles kan je enthousiast maken over de voorbereiding van je ambachtelijke show, alsof je je best doet om er een succes van te maken.

Waarschuw klanten en/of volgers over de show

Als u lokale klanten bijhoudt, dat wil zeggen degenen die al items van u hebben gekocht, vergeet ze dan niet uit te nodigen voor het evenement. Geef ze een reden om te komen met de verleiding van een kortingsbon of stuur ze een foto van enkele van de nieuwe items die je hebt toegevoegd aan je lijst met creatieve talenten. Zo weten ze dat er nieuwe dingen te zien zijn. Soms heb je volgers in plaats van klanten op je website. Houd lokale volgers, vooral die uit Colorado, op de hoogte van aankomende shows en stuur herinneringen als de dag van het evenement nadert. Het wordt tijd dat die sociale media en/of website zijn brood verdienen! E-mail Etsy-volgers in de buurt en plaats de ambachtelijke shows die je bijwoont op Etsy als onderdeel van de voorbereiding van elke ambachtelijke show.

Bekijk een voorbeeld van uw scherm

Nu iedereen die je kent op de hoogte is van je aanstaande show, hoe ga je om met de voorbereiding van je ambachtelijke show? Zet uw stand in uw huis om te zien hoe het eruit ziet vanuit het oogpunt van de klant. Vorig jaar hing ik zoals gewoonlijk mijn kleine knuffelbeesten aan drie lagen touw tussen 2 palen en merkte dat ik de dieren niet echt zag door alle spullen op de achtergrond. Ik nam een ​​kussensloop en plaatste deze tussen de palen, zodat er een effen witte, niet-afleidende achtergrond was en mijn klanten zich op mijn dieren konden concentreren. Bij veel opstellingen voor ambachtelijke shows sta je rug aan rug met een andere crafter. Als ze hoge planken of glanzende lichten hebben, kan dit potentiële klanten ervan weerhouden zich op jou en je kunst te concentreren. Als u het zich kunt veroorloven en de ruimte heeft, kan het creëren van een achtergrond ervoor zorgen dat uw klanten zich op uw kunst kunnen concentreren.

Houd flyers en visitekaartjes bij de hand

Als ik als inkoper naar een show ga en er zijn meer dan honderd stands, ben ik aan het eind een beetje moe en wil ik niet meer terug voor wat ik heb gemist. Daarom is een visitekaartje waarop staat wat je doet of een ansichtkaart met een foto van je vak zo belangrijk. Het is misschien geen garantie voor een verkoop, maar het kan ervoor zorgen dat je in een blog wordt genoemd. Evenzo kan een uitleg van uw vak en hoe of waarom u het doet, een manier zijn om met uw klanten in contact te komen zonder harde verkoop. Nieuwsgierigheid kan hem of haar misschien aan het praten krijgen en kopen.

Prijzen weergeven

Ik kan je niet vertellen hoe vaak ik naar het kunstwerk van een ambachtsman heb gekeken en me heb afgewend omdat de prijs nergens te zien was. Als ik iets leuk vind, wil ik weten wat het kost. Ik wil niet denken dat de maker me één prijs geeft en dan hetzelfde voor een andere prijs aan iemand anders verkoopt. Tags zijn goedkoop en labels zijn gemakkelijk uit te printen. Prijskaartjes zien er professioneler uit, alsof u tijd op uw display hebt doorgebracht. Pas echter op dat ze uw kunst niet overtreffen. Ik was ooit op een show en keek naar een sieradendisplay van natuurlijk gekleurde stenen in wit, beige en grijs. Het enige dat ik zag, was de naam van het bedrijf op felblauwe borden door het hele display. De tags hadden prijzen, maar ze overtroffen letterlijk de sieraden.

Maak je show voorspoedig

Er zijn veel manieren om uw ambachtelijke show-ervaring voorspoedig te maken. Zelfs als de organisatoren hun best doen, kun je er niet altijd zeker van zijn dat het goed wordt bezocht. Er kunnen datzelfde weekend andere shows of een Broncos-wedstrijd zijn. Verspil geen tijd met stoven. Gebruik het om te netwerken met anderen